Klanttevredenheidsonderzoek 2020

Eind december hebben wij weer ons jaarlijks klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd. Zorgverleners kunnen onze producten en diensten op deze manier beoordelen en ons van waardevolle feedback voorzien. Ook cliënten kunnen ons feedback geven. Zij kunnen onze e-health items het hele jaar door evalueren. Hieronder beschrijven we de belangrijkste resultaten.

Klantbeoordelingen

Het afgelopen jaar hebben 289 respondenten deelgenomen aan het klanttevredenheidsonderzoek. Over het algemeen is men erg tevreden. Als gemiddeld rapportcijfer krijgen wij een 7,9. De klantvriendelijkheid wordt goed beoordeeld (79% tevreden, 20% neutraal, 1% ontevreden). Voor wat betreft de inhoud van het platform is men het meest tevreden over de vragenlijsten (79% tevreden, 17% is neutraal, 4% ontevreden). Op technisch gebied is men het meest tevreden over de koppelingen met externe systemen (85% tevreden, 10% neutraal, 5% ontevreden) en de vormgeving (84% tevreden, 14% neutraal, 2% ontevreden). Ook onze triageconsulten worden erg goed beoordeeld (86% tevreden, 14% neutraal, 0% ontevreden). Men is minder tevreden over KPN Zorg Messenger (37% tevreden, 22% neutraal, 41% ontevreden). Wij zijn op de hoogte van problemen met KPN Zorg Messenger en werken al enige tijd aan een alternatief: Embloom Meet.

Zie hieronder een grafisch overzicht met alle beoordelingen.

Klanttevredenheidsonderzoek 2020

Naast de multiple choice beoordelingen hebben respondenten ook dit keer weer veel open feedback gegeven. Wij hebben alle reacties gelezen en gaan er waar mogelijk mee aan de slag. Een belangrijk aandachtsgebied in 2021 wordt het uitbreiden van ons aanbod voor kinderen en jeugd. De afgelopen jaren hebben wij reeds ingezet op uitbreiding van het aantal vragenlijsten voor jongeren en in 2021 gaan wij aan de slag met educatie, oefeningen en modules. We kregen ook een aantal goede tips voor nieuwe content voor volwassenen. We plaatsen al deze verzoeken op onze wensenlijst. We werken met een team van content developers continu aan uitbreiding en verbetering van het platform. Wij laten ons daarbij leiden door onze gebruikers.

Cliëntbeoordelingen

Cliënten kunnen op basis van een 5-sterrenrating aangeven hoe zij individuele e-health items beoordelen. Cliënten kunnen ook feedback achterlaten, waarmee wij het platform verder kunnen verbeteren. Vragenlijsten kunnen niet worden beoordeeld. In totaal zijn 5175 beoordelingen achtergelaten en de gemiddelde totaalscore was een 3,8. De meeste items worden goed beoordeeld, maar er zijn ook een aantal items die onze aandacht behoeven. Hier gaan wij in 2021 mee aan de slag. Gemiddeld werden de onderdelen als volgt beoordeeld:

Oefeningen 3,7 (n=2575)
Modules 3,9 (n=1354)
Psycho-educatie 4,1 (n=1021)
Dagboeken 3,6 (n=225)

Hartelijk dank!

Behalve tips hebben we ook veel complimenten gekregen. We willen iedereen bedanken die de moeite heeft genomen aan het klanttevredenheidsonderzoek mee te werken. Dankzij jullie inspanning kunnen wij het platform blijven verbeteren en daar profiteren alle gebruikers van, zowel zorgverleners als cliënten.

Wil je het platform beter leren kennen en heb je niet genoeg aan de handleiding en de verschillende instructievideo’s? Sinds dit jaar bieden wij gratis online trainingen aan. Maak gerust een afspraak met onze e-health adviseur via info@embloom.com.